A révátkelés Báta és Szeremle községek között zajlott, 1843-ban áthelyezését kezdeményezték, de nem valósult meg. A révjog a bátaszéki uradalomé volt, 1881-ben 50 évre a bátaiak szerezték meg, a vámjövedelemből a révházakat és a révhez, komphoz vezető utakat kellett fenntartani.
Az 1900-as évek elején a vasútépítésekkel csökkent a víziutak jelentősége, és 1909-ben a bajai híd elkészültével végleg megszűnt Báta egykori közlekedési csomópont szerepe.
A bátaiak ezt sokáig nem hitték el, hiszen 1913-ban az első révet kőhíd váltotta fel, majd kövesutat építettek a Nagy-Szigeten át a kompig, mely 1950-ig kötötte össze Bátát és Szeremlét.
Az 1900-as évek elején a vasútépítésekkel csökkent a víziutak jelentősége, és 1909-ben a bajai híd elkészültével végleg megszűnt Báta egykori közlekedési csomópont szerepe.
A bátaiak ezt sokáig nem hitték el, hiszen 1913-ban az első révet kőhíd váltotta fel, majd kövesutat építettek a Nagy-Szigeten át a kompig, mely 1950-ig kötötte össze Bátát és Szeremlét.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.